سندروم ۸ سالگی در زندگی مشترک چیست و چه خطراتی دارد؟!

آمارها نشان می‌دهد که میانگین مدت ازدواج اول در هنگام طلاق زوج‌ها هشت سال است. محققان معتقدند که این موضوع به دلیل تغییراتی است که در نیازها و خواسته‌های افراد در طول زمان رخ می‌دهد. در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم که چرا زوجین بعد از ۸ سال زندگی مشترک از هم جدا می‌شوند و چه راهکارهایی برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد.

چرخه‌های هفت ساله

رشد بزرگسالان در واحدهای هفت ساله اتفاق می‌افتد. به همین دلیل، زوجین بعد از ۷ سال زندگی مشترک ممکن است دچار نارضایتی و احساس محبوس شدن در زندگی خود شوند.

آغاز رابطه

هنگامی که افراد برای اولین بار عاشق می‌شوند، به دنبال چیزهایی در رابطه هستند که نیازهای آن زمان آنها را برآورده کند. به عنوان مثال، ممکن است به دنبال ثبات و استقلال از والدین خود باشند.

ساختن یک زندگی

در یکی دو سال اول زندگی مشترک، زوجین قوانین و روتین‌های جدیدی را برای زندگی خود ایجاد می‌کنند. این ثبات به آنها کمک می‌کند تا احساس امنیت کنند.

بحران

بعد از گذشت ۵ تا ۷ سال، ممکن است یکی از طرفین یا هر دوی آنها از زندگی خود ناراضی شوند. زیرا نیازهای آنها تغییر کرده است، اما ساختاری که ایجاد کرده‌اند دیگر پاسخگوی این نیازها نیست.

گریز یا حواس پرتی

برخی از زوج‌ها در مواجهه با این بحران، به دنبال راه‌های فرار از آن هستند. آنها ممکن است طلاق بگیرند، به یکدیگر خیانت کنند یا تمام تمرکز خود را بر روی چیزهای دیگر مانند کار یا فرزندانشان بگذارند.

چالش

به جای فرار از مشکل، زوجین می‌توانند با یکدیگر صحبت کنند و نیازهای جدید خود را به اشتراک بگذارند. آنها می‌توانند با کمک یکدیگر، قراردادهای زندگی مشترک خود را به‌روزرسانی کنند و زندگی خود را به سمت رضایت و خوشبختی هدایت کنند.

نکات کلیدی

  • نیازهای افراد در طول زمان تغییر می‌کند.
  • زوجین باید به طور مرتب با یکدیگر صحبت کنند و نیازهای خود را به اشتراک بگذارند.
  • در صورت بروز مشکل، زوجین می‌توانند از کمک یک متخصص مانند مشاور یا روانشناس استفاده کنند.
کپی شد
دیدگاه
  • ناشناس

    جذاب بود 👍👍

  • ناشناس

    سلام عزیزم متشکرم ازاین همه اطلا عاتی که دراختیار زوجهای جوان میگذارید من خانمی 55 ساله هستم تجربیات من از زندگی این است که اگر خداوند به توقلب مهربانی داده که بهدیگران مهرورزی کنی توقع نداشته باش انها برات تلافی کنند با جون دل فقط از انها توقع درک واحترام چون جوانی شما که جای جبران نداره ممنونم از مطالب زیباییکه در اختیار ما میگذارین یاحق

مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان