منابع لازم برای گرفتن نمره 7 آیلتس

منابع لازم برای آیلتس 7، شامل منابع ریدینگ، منابع لیسنینگ، منابع رایتینگ و تمامی کتاب ها لازم در این مقاله به صورت کامل شرح داده شده است.

انتخاب منابع آیلتس می‌تواند چالش‌بر‌انگیز باشد. شما بر اساس نوع آزمونی که می‌خواهید در آن شرکت کنید با هزاران منبع آموزشی روبه‌رو خواهید شد که ممکن است در اینترنت یا در کتابخانه آن‌ها را ببینید. می‌توانید برای رسیدن به نمره 7 تعداد زیادی کتاب بخرید که منابع خوبی برای این آزمون نباشند.

 

با‌این‌حال، اگر تحقیق خوبی انجام دهید، می‌توانید بهترین منابع برای آیلتس بالای را پیدا کنید. با این روش سریع‌تر به هدف خود در این آزمون می‌رسید و شکست نخواهید خورد. البته سعی کنید کتابی را که می‌خواهید انتخاب کنید، به‌روز باشد.

بهترین منابع آیلتس

از بهترین منابع برای آیلتس بالای 7، می‌توانیم به کتاب Barron’s IELTS Superpack، the Official Cambridge Guide to IELTS، ielts trainer و mometrix Ielts book اشاره کنیم.

کتاب Barron’s IELTS Superpack یکی از بهترین کتاب‌های آیلتس برای خودآموزی است. این کتاب بیش از 1000 صفحه دارد و شامل هشت تست تمرینی با توضیحات کامل در مورد هر مرحله آن است. کتاب superpack تمرینات مختلفی را برای تقویت مهارت‌های شما در هر بخش از امتحان ارائه می‌دهد و می‌توانید نمونه‌های مختلفی از writing‌ و speaking را در آن مشاهده کنید.

ویژگی‌های این منبع:

  • برای آزمون عمومی و آکادمیک طراحی شده است.
  • داشتن فایل صوتی؛
  • پوشش هر چهار بخش؛
  • توضیحات کامل در مورد هر بخش و هر تمرین؛
  • هشت تست تمرینی.

یکی دیگر از بهترین منابع برای آیلتس بالای 7، کتاب the Official Cambridge Guide to IELTS است که برای اهداف آکادمیک و جنرال کاربرد دارد. در این کتاب سعی شده است نکات و توضیحاتی ارائه شود که داوطلبان قبلی آن را تجربه کرده‌اند. شما می‌توانید دانش خود را با شرکت در هشت آزمون آزمایشی آن محک بزنید. همچنین در این کتاب برای کل تمرینات شنیداری و تست‌های تمرینی صدای صوتی و ویدئو‌هایی خواهید داشت.

سومین کتاب که یکی از بهترین منابع آیلتس شناخته شده است، کتاب mometrix IELTS Book نام دارد. این کتاب برای کسانی مناسب است که می‌خواهند مهارت‌های خود را در هر چهار بخش رایتینگ، ریدینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ افزایش دهند. این کتاب نمونه آزمون‌هایی را دارد که به شما کمک می‌کند با سوال‌های آزمون آیلتس بیشتر آشنا شوید. همچنین اگر در مورد موضوعی به مشکل برخوردید، برای تسلط به آن می‌توانید ویدئو‌های مرتبط با آن موضوع را بررسی کنید.

منبع بعدی IELTS Trainer است. این منبع هنوز هم جزو بهترین منابع برای آیلتس بالای 7 است و در این کتاب شش نمونه آزمون وجود دارد. این کتاب حاوی نکاتی در مورد پاسخ به هر سوال است و سوال‌ها نیز به‌دقت تنظیم شده‌اند تا به شما کمک کنند روی مهارت‌های ضروری مختلف تمرکز کنید. یکی دیگر از مزایای آن، داشتن سی دی برای آزمون‌های شنیداری است. توجه داشته باشید اگر قصد شما شرکت در آزمون آکادمیک است، می‌توانید از این کتاب استفاده کنید.

دیگر منابع آیلتس 7

از بهترین منابع برای آیلتس بالای 7، کتاب Collins English for IELTS است که برای هر مهارت آزمون آیلتس یک کتاب دارد. در نتیجه، شما می‌توانید کتابی را انتخاب کنید که احساس می‌کنید در آن مورد نیاز به تمرین بیشتری دارید و می‌توانید آن مهارت را تقویت کنید.

البته این نکته را در نظر داشته باشید کتاب ریدینگ و رایتینگ آن بیشتر روی آزمون آکادمیک آیلتس تمرکز می‌کنند.

اگر می‌خواهید با لغات بیشتری آشنا شوید، می‌توانید از کتاب English Vocabulary in Use استفاده کنید. این کتاب به شکل سری است و از مبتدی تا پیشرفته تقسیم‌بندی شده است. دانشگاه کمبریج این سری را چاپ کرده است. آن‌ها فرمت خاصی را دنبال کرده‌اند که شامل آوردن لغات در سمت چپ صفحه و تمرین‌ها در سمت راست صفحه است.

هر سری نیز دو کتاب تمرین و آموزش دارد. جالب است بدانید این کتاب‌ها بسیار طرف‌دار دارند.

برای تقویت گرامر نیز می‌توانید از کتاب Oxford Practice Grammar Advanced استفاده کنید. این کتاب برای کسانی مناسب است که می‌خواهند نمره 7 به بالا بگیرند و اگر در هر موضوع گرامری مشکل دارند، این کتاب بسیار می‌تواند کمک کند.

منبع دیگر، کتاب IELTS Advantage است که به‌طور کامل‌ همه موضوعات را پوشش داده است و باعث می‌شود شما نمره 6.5 یا 7 را بگیرید. در این کتاب، می‌توانید با موضوعات مختلف این آزمون آشنا شوید و نکته‌هایی را یاد بگیرید. این کتاب سه موضوع رایتینگ، ریدینگ و لیسنینگ را جداگانه پوشش می‌دهد.

منابع دیگر برای کسب حداقل نمره 7 در آزمون آیلتس

یکی از بهترین منابع برای آیلتس بالای 7، کتاب target band 7 است. این کتاب برای دستیابی به بهترین نمره طراحی شده است. کل نکته‌ها، تکنیک‌ها، استراتژی‌ها و توصیه‌هایی را در آن پیدا می‌کنید که باعث افزایش سرعت و جلوگیری از اشتباهات داوطلب می‌شود.

غیر از کتاب‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، وب‌سایت‌هایی نیز وجود دارند که بهترین منابع آیلتس 7 به شکل آنلاین برای یادگیری آزمون آیلتس شناخته شده‌اند.

یکی از آن‌ها globalExam است. این پلتفرم آنلاین نه‌تنها نکته‌ها و نمونه تمرین‌ها را ارائه می‌دهد، بلکه بر خلاف سایر وب‌سایت‌ها، تصحیح فوری همراه با توضیح را نیز در اختیار شما می‌گذارد. همچنین کل مطالب به‌طور مرتب توسط اساتید تولید و به‌روز می‌شوند. در این آزمون زمان وجود دارد و می‌توانید در یک آزمون آزمایشی کامل، در شرایط واقعی شرکت کنید و در پایان نتیجه آزمون را مشاهده کنید. نتایج شما به‌طور خودکار ذخیره می‌شوند، در نتیجه، می‌توانید بعدا پیشرفت خود را بررسی کنید و نقاط ضعف خود را بهبود بخشید.

یکی دیگر از پلتفرم‌های آنلاین و منابع آیلتس 7، IELTS-Exam.net است که در آن می‌توانید تعدادی آزمون رایگان و اطلاعاتی در مورد مراکز آزمون کسب کنید. همچنین نکته‌های مهمی در مورد آزمون آیلتس فرابگیرید. اما معایبی نیز وجود دارد، مثلا اگر به آزمون‌های لیسنینگ و ریدینگ پاسخ دهید، می‌توانید پاسخ‌نامه را دریافت کنید، ولی برای بخش اسپیکینگ و رایتینگ هیچ پاسخ‌نامه‌ای وجود ندارد.

بهترین منابع آزمون آیلتس IELTS جنرال و آکادمیک

 

سخن نهایی

آماده‌شدن برای آزمون آیلتس ممکن است کمی دشوار به نظر برسد، اما این‌طور نیست. تا زمانی که صبر، تمایل و اراده به یادگیری داشته باشید، به‌خوبی در آن پیشرفت خواهید کرد. برای موفق شدن در آن باید با منابع آیلتس هم آشنا باشید و بهترین منابع را انتخاب کنید. همان‌طور که در بالا نیز توضیح داده شد، این منابع مهم به شما کمک می‌کنند تا مطالب مطرح‌شده در آزمون را بهتر درک کنید، نمره بالایی کسب کنید و از دیگران متمایز شوید. کتاب‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، اما طبق نظر‌سنجی‌های انجام‌شده بعضی از منابع جزو بهترین منابع برای آیلتس بالای 7 هستند.

 

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان