سوال درباره تعمیر لپ تاپ (هزینه و گارانتی تعمیر)

ما در این مقاله رایج ترین مشکلات و سوال های تعمیرات لپ تاپ را مورد بررسی قرار خواهیم داد. بنابراین برای کسب اطلاعات مفید در این زمینه، در ادامه با ما همراه باشید.

سوالات متداول درباره تعمیر لپ تاپ

سوالات متداول در مورد تعمیرات لپ تاپ پرسیده می شوند و دارندگان لپ تاپ زمانی که به مشکلی بر می خورند، به دنبال بهترین روش برطرف کردن آن می گردند. دلایل خرابی لپ تاپ ها بسیار گوناگون است و برای اینکه تعمیرات به شکل درستی انجام شود، ابتدا دستگاه شما بایستی به دقت عیب یابی شود. 

تعمیر لپ تاپ

به طور کلی می توان مشکلات مربوط به لپ تاپ ها را به دو دسته کلی تقسیم بندی کرد.

دسته اول مشکلات نرم افزاری لپ تاپ ها هستند که در صورت به وجود آمدن، لپ تاپ را نیازمند تعمیر نرم افزاری می کنند. از جمله تعمیرات نرم افزاری می توان به مشکلات مربوط به سیستم عامل لپ تاپ اشاره کرد. معمولا اگر سیستم عامل به مشکل بربخورد، آن را به روز رسانی می کنند یا مجددا نصب می‌ کنند. علاوه بر این مواردی همچون تعمیرات بایوس لپتاپ، ریکاوری و بازیابی اطلاعات، ویروس یابی، بررسی عدم اتصال به اینترنت و... از دیگر موارد رایجی است که به تعمیر نرم افزار لپ تاپ مربوط می شود.

تعمیرات سخت افزاری مربوط به قطعات فیزیکی لپ تاپ ها می شود. همانطور که می دانید در هر لپ تاپ، قطعات مختلفی وجود دارند که هر کدام وظیفه خاصی دارند. اگر هرکدام از این قطعات بنا به دلایل مختلفی مثل وارد شدن ضربه یا استفاده نادرست، خراب شوند، شما نیاز به تعمیرات سخت افزاری لپ تاپ خود خواهید داشت. همچنین هر سخت افزاری طول عمر خاص خود را دارد، بنابراین ممکن است این قطعات به دلیل کارکرد زیاد، دچار مشکل شوند و نتوانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

سوالات متداول درمورد تعمیر لپ تاپ

افرادی که لپ تاپ آنها به مشکل بر می خورد، به دنبال راه حلی می گردند که بتوانند اختلال به وجود آمده را برطرف کنند. همچنین در چنین مواقعی فرد می خواهد بداند مرکزی که می خواهد برای تعمیرات لپ تاپ انتخاب کند، چه ویژگی های را باید دارا باشد.

به طور کلی رایج ترین سوال ها در زمینه تعمیر لپ تاپ، پرسش هایی هستند که در ادامه بررسی کرده ایم:

هزینه تعمیر لپ تاپ و سرویس لپ تاپ چقدر است؟

معمولا اولین سوال افراد این است که تعمیر لپ تاپ، برای آن ها چقدر هزینه دارد. در جواب این سوال باید بگوییم که هزینه تعمیر لپ تاپ با توجه به نوع خرابی و درصد خرابی لپ تاپ تعیین می شود و نمی توان بدون دانستن مشکل دقیق لپ تاپ، در مورد هزینه تعمیر آن به صورت دقیق صحبت کرد. ابتدا باید بدانیم اختلال پیش آمده نرم افزاری است یا سخت افزاری. در ادامه باید عیب یابی دقیق انجام شود و سپس با توجه به اینکه کدام قطعات به مشکل خورده اند، هزینه نهایی تعمیرات لپ تاپ مشخص می شود.

آیا تعمیرات لپ تاپ گارانتی هم دارد؟

این نگرانی در بسیاری از افراد وجود دارد که پس از تعمیر و برطرف کردن خرابی، دوباره لپ آنها به مشکل بربخورد. به همین دلیل از ما می پرسند که آیا تعمیرات لپ تاپ گارانتی دارد یا خیر؟ می توان در جواب این سوال هم پاسخ منفی داد و هم پاسخ مثبت. یعنی وجود گارانتی، به مرکزی بستگی دارد که شما تعمیرات لپ تاپان را به آن می سپارید. اگر از خدمات یک مرکز معتبر بهره بگیرید، تعمیرات آنها گارانتی خواهد داشت و اگر پس از تعمیر، دوباره لپ تاپ تاپ خراب شود می توانید با خیال راحت مجددا برای تعمیر مراجعه کنید. تعمیر لپ تاپ و سرویس لپ تاپ در مجموعه سازگار ارقام همراه با گارانتی است.

لپ تاپ من به شدت خیس شده است؛ چه کار کنم؟

یکی از سوالات متداول در مورد تعمیر لپ تاپ به دستگاه هایی مربوط می شود که روی آنها آب یا مایعات دیگر ریخته شده است. زمانی که این مایعات روی لپ تاپ می ریزند، به عمق مدار لپ تاپ نفوذ می کنند و به قطعات الکترونیکی آن آسیب می رسانند.

بهترین کار این است که از خیس شدن لپ تاپ خود جلوگیری کنید. برای این کار از کیف برای حمل کردن لپ تاپ استفاده کنید و کاور های مختلف مثل کاور کیبورد برای آن تهیه کنید تا هنگام ریختن آب و دیگر مایعات، مشکلات جدی اتفاق نیفتد. اما اگر لپ تاپتان خیس شده است ابتدا اگر در برق است آن را از برق بکشید. لپ تاپ را خاموش کنید و باطری آن را جدا کنید. در ادامه دستگاه را با استفاده از یک دستمال تمیز، تا جایی که می توانید خشک کنید.

استفاده از باد کند و سرد سشوار برای خشک کردن پیشنهاد خوبی است. در ادامه لپ تاپ را برعکس روی میز قرار بدهید تا آب به داخل آن نفوذ نکند. سپس در اولین فرصت لپ تاپ را برای تعمیر به یک مرکز تعمیرات معتبر ببرید.

مشکل هنگ کردن لپ تاپ را چطور حل کنیم؟

هنگ کردن لپ تاپ موضوعی بوده است که از زمان به وجود آمدن این دستگاه تا به همین الان وجود داشته است. البته امروزه این مشکل تا حد زیادی با معرفی ویندوز 10 رفع شده است اما بازهم گزارش های خرابی لپ تاپ به دلیل هنگ کردن کم نیستند. هنگ کردن لپ تاپ لول های مختلفی دارد. اگر لپ تاپ شما برای دقایقی هنگ کرد و موس آن از کار افتاد بهتر است کمی به آن فرصت دهید. اگر عملکرد آن دوباره بازیابی شد احتمالا لپ تاپ شما داغ کرده است یا حافظه آن بیش از حد پر است. با خالی کردن حافظه یا تهیه یک فن می توانید این مشکل را کاملا حل کنید.

اما اگر لپ تاپتان هنگ کرد و دیگر به حالت اول بازنگشت، شما به تعمیرات لپ تاپ نیاز خواهید داشت. در چنین مواقعی برای شروع تعمیرات ابتدا نیاز است لپ تاپ شما به درستی عیب یابی شود. احتمال اول این است که لپ تاپتان ویروسی شده باشد و به این دلیل عملکرد خود را از دست داده باشد. برای رفع این مشکل از آنتی ویروس ها استفاده می شود. احتمال بعدی این است که رم لپ تاپ پر شده باشد. پر بودن رم لپ تاپ باعث می شود عملکرد لپ تاپ کند شود و در بعضی اوقات نیز با تاثیر روی پردازنده و مادر برد موجب می شود دستگاه هنگ کند. بهترین روش این است که در صورت امکان رم خود را ارتقا دهید. از دیگر دلایل رایج هنگ کردن لپ تاپ می توان به اشکالات سیستم عامل، داغ کردن به دلیل کارکردن زیاد، خرابی های بایوس و اتصالات اکسترنال نامناسب اشاره کرد.

برند لپ تاپ در تعمیر آن تاثیر دارد؟

یکی دیگر از سوالات متداول در مورد تعمیر لپ تاپ به برند های مختلف بر می گردد . کمپانی های مختلفی مثل ایسوس، لنوو، اپل، اچ پی، دل، ایسر و... مدل های متنوعی از لپ تاپ را تولید کرده و به بازار عرضه می دارند. در تعمیرات تخصصی لپ تاپ، شرکت سازنده آن اهمیت بالایی دارد. چرا که هر شرکتی با توجه به اصول طراحی خود اقدام به تولید لپ تاپ می کند و به همین دلیل ساختار لپ تاپ های هر برند با برند دیگر تفاوت دارد. همین تفاوت موجب می شود تعمیرات آنها نیز با یکدیگر فرق داشته باشد. علاوه بر این، هر لپ تاپی نقاط ضعف و نقاط قوتی دارد. یک تعمیرکار حرفه ای با داشتن اطلاعات کافی در زمینه انواع لپ تاپ ها، زمانی که یک مشکل رایج برای سری خاصی از لپ تاپ ها رخ می دهد، به راحتی می تواند احتمال بدهد ریشه این مشکل در کدام قسمت دستگاه می باشد. بنابراین احتمالا ریشه این مشکل رایج را در نقطه ضعف خاصی از لپ تاپ پیدا خواهد کرد.

چه نکاتی را باید در انتخاب بهترین مرکز تعمیر لپ تاپ مورد توجه قرار دهیم؟

مراکز مختلفی وجود دارند که خدمات تعمیر لپ تاپ را ارائه می دهند اما سوال اصلی اینجاست که چطور بین این مراکز، بهترین آنها را پیدا کنیم؟ برای این کار لازم است شما چند عامل را مورد بررسی قرار دهید.

  • تعمیرکاران مجرب

عامل اول این است که مرکزی که شما انتخاب می کنید، باید از تعمیرکارانی بهره بگیرد که دانش کافی در زمینه تعمیر انواع لپ تاپ را داشته باشند. ارائه تعمیرات تخصصی لپ تاپ موضوعی است که از دست هر تعمیرکاری بر نمی آید و فقط تعمیرکاران با دانش و با تجربه می توانند اقدامات لازم در این زمینه را به عمل بیاورند.

  • دریافت هزینه مناسب برای تعمیر لپ تاپ

نکته بعدی مربوط به هزینه تعمیر می باشد. هزینه و دستمزد تعمیر لپ تاپ باید با توجه به مشکل آن به صورت منصفانه تعیین شود. در صورتی که مرکز مناسبی را انتخاب نکنید، ممکن است برای یک مشکل ساده، هزینه هنگفتی را روی دست شما بگذارند.

  • گارانتی

همچنین وجود گارانتی نکته اساسی بعدی است که بهتر است در انتخاب مرکزی که می خواهید تعمیر لپ تاپ خود را به آن بسپارید، مورد توجه قرار دهید. در این صورت می توانید با راحتی بیشتری به کیفیت تعمیرات در مرکز مورد نظرتان اعتماد کنید.

در مجموعه سازگار ارقام، خدمات تعمیر تخصصی لپ تاپ و سرویس لپ تاپ، توسط بهترین و مجرب‌ترین تعمیرکاران و همراه با گارانتی صورت می گیرد. برای اطلاع از جزئیات، از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

 

کپی شد
دیدگاه
مطالب مرتبط
اخبار مرتبط سایر رسانه‌ها
    اخبار از پلیکان
    بیشتر بدانید
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان